
Επιλογής
Επιλογής
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
Διάφορες μορφές διδασκαλίας: διάλεξη στο αμφιθέατρο | 2 |
Διάλεξη και ασκήσεις στο εργαστήριο | 1 |
(θεωρητικό και εργαστηριακό μάθημα) | |
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ). | |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ γενικού υποβάθρου, ειδικού υποβάθρου, ειδίκευσης γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων |
Ειδικού υπόβαθρου και ανάπτυξης ερευνητικών δεξιοτήτων. Μάθημα επιλογής. Εργαστηριακές ασκήσεις. |
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
ΟΧΙ |
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική |
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Ναι |
Μαθησιακά Αποτελέσματα | |
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και το Παράρτημα Β Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων |
|
Οι φοιτητές θα αποκτήσουν βασικές δεξιότητες (hard skills) για το γνωστικό αντικείμενο του φιλολόγου ή/και οριζόντιων, κοινωνικών δεξιοτήτων (soft skills), αξιοποιώντας τα εργαλεία των νέων τεχνολογιών, μέσω πιστοποιημένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και πλατφορμών εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα, ανά θεματική περίπτωση, : Θα αναγνωρίσουν την αξία δεξιοτήτων όπως Επικοινωνία Ικανότητα να εργάζεσαι υπό πίεση Λήψη αποφάσεων Διαχείριση χρόνου Αυτοπαρακίνηση (ισχυρά εσωτερικά κίνητρα) Επίλυση συγκρούσεων Ηγεσία Ικανότητα προσαρμογής Ομαδική δουλειά Δημιουργικότητα Θα γνωρίζουν (περιεχόμενο και τρόπο λειτουργίας) τους βασικούς ξενόγλωσσους ιστότοπους που προσφέρονται για φιλολογική έρευνα των παραπάνω θεματικών πεδίων (π.χ. Ψηφιακά περιοδικά ανά θεματικό πεδίο, Βιβλιοθήκες με ψηφιοποιημένα βιβλία, Project των Digital Humanities (Ερευνητικές πηγές για τις Ανθρωπιστικές επιστήμες) σε Πανεπιστημιακά Ιδρύματα κ.α.) Θα γνωρίζουν (περιεχόμενο και τρόπο λειτουργίας) τις επιμέρους τεχνικές για τη χρήση κορυφαίων εργαλείων για τη φιλολογική έρευνα όπως TLG, TLL, VOYANT, TEXTAL, PERSEUS κ.α. Θα μπορούν να χρησιμοποιούν ψηφιακά αποθετήρια υλικού Θα είναι σε θέση να τα αξιοποιήσουν όλα τα παραπάνω εργαλεία σε συγκεκριμένες ερευνητικές περιπτώσεις ψηφιακού γραμματισμού.
|
|
Γενικές Ικανότητες | |
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. | |
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών |
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης …… Άλλες… ……. |
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Αυτόνομη εργασία των φοιτητών και Ομαδική εργασία Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής του ερευνητικού ρόλου
|
|
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣΠρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. | Πρόσωπο με πρόσωπο, διάλεξη, ομαδοσυνεργατική μάθηση στο εργαστήριο. | ||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝΧρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
Χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία και στη διαμόρφωση διδακτικών σεναρίων μαθήματος από τους φοιτητές. Γίνεται συστηματική χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία (μέσα στο εργαστήριο) και ανάρτηση υλικού στην ηλεκτρονική τάξη (eclass). Μεταξύ των φοιτητών και μεταξύ διδάσκοντος και φοιτητών, μέρος της επικοινωνίας πραγματοποιείται ηλεκτρονικά σε σύγχρονες και ασύγχρονες μορφές επικοινωνίας.
|
||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS |
|
||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Γλώσσα αξιολόγησης, τα ελληνικά ή τα αγγλικά ή τα γαλλικά.
Για την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος απαιτείται τελικός βαθμός ίσος ή μεγαλύτερος του 5.
Η αξιολόγηση γίνεται με γραπτή εργασία που μέρος της εκπονείται στο εργαστήριο, μπροστά σε ηλεκτρονικό υπολογιστή:
Η θεματολογία της εργασίας αφορά καινοτόμες πρακτικές ερευνητικού ενδιαφέροντος.
|
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: Σπαντιδάκης I. (2010), Κοινωνιο-γνωσιακά πολυμεσικά περιβάλλοντα μάθησης παραγωγής γραπτού λόγου. Αθήνα: Gutenberg, Γ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ -Κ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ Ο.Ε. Τσοπάνογλου Α., Υψηλάντης Γ. (2011). Αξιολόγηση επίδοσης και γλωσσομάθειας με χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή. Θεσσαλονίκη: Ζήτη Πελαγία & Σια Ο.Ε. -Συναφή επιστημονικά περιοδικά: Ψηφιακό Περιοδικό Journal of digital humanities (HYPERLINK "http://journalofdigitalhumanities.org/"http://journalofdigitalhumanities.org/) Ψηφιακό Περιοδικό DHQ, Digital Humanities Quarterly (HYPERLINK "http://www.digitalhumanities.org/"http://www.digitalhumanities.org/
|